Nieuws

Gehonoreerde projecten Postdoc VO GW 2025

In september 2025 gaat weer een aantal vakdidactische postdocprojecten van start in het kader van het programma Postdoc VO GW. Vijf aanvragen werden afgelopen weken door Vakdidactiek Geesteswetenschappen gehonoreerd dankzij budget dat beschikbaar is gesteld door het Ministerie van OC&W.

Een selectiecommissie, bestaande uit leden van de stuurgroep Vakdidactiek Geesteswetenschappen en expert-collega’s van betrokken universiteiten, heeft na een zorgvuldige selectieprocedure (incl. gebruikmaking van externe referenten) vijf postdoc-projecten geselecteerd die worden gehonoreerd.
De postdoc-onderzoekers zijn allen gepromoveerde docenten die werkzaam zijn in het voortgezet onderwijs en die tijdens het drie jaar durende postdoc-traject les blijven geven in één van de schoolvakken van de Geesteswetenschappen.  

De stuurgroep Vakdidactiek Geesteswetenschappen feliciteert de volgende onderzoekers van harte met de honorering:

Dr. Robert Chamalaun
Titel project: De bruikbaarheid van een taalbeschouwelijk redeneermodel ter bevordering van bewuste spellingvaardigheid
Schoolvak: Nederlands

Dr. Annemiek Houwen
Titel project: Op weg naar inclusiever geschiedenisonderwijs. Het gebruik van AI voor het ontwikkelen van lesmateriaal in de diverse klas
Schoolvak: Geschiedenis en staatsinrichting

Dr. Chelsea O’Brien
Titel project: Academic Buoyancy stimuleren in HB leerlingen via vakdidactiek Latijn
Schoolvak: Latijn

Dr. Kokkie van Oeveren
Titel project: Scholae et vitae: intercultureel bewustzijn in het literatuuronderwijs Griekse en Latijnse taal en cultuur
Schoolvak: Grieks; Latijn

Dr. Anouk ten Peze
Titel project: Lezen en schrijven in flow. Een onderzoek naar de bruikbaarheid en het effect van lessen waarin creatief schrijven en het lezen van jeugdliteratuur in samenhang onderwezen worden
Schoolvak: Nederlands

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *