Nieuws

Doeltaalgebruik bij LIO’s

Doeltaalgebruik blijft vrij uitzonderlijk bij MVT-docenten in Nederland. In opdracht van het meesterschapsteam MVT hebben Marjon Tammenga-Helmantel en Liza Mossing Holsteijn een longitudinale studie uitgevoerd naar de visie op en de praktijk van doeltaalgebruik bij leraren in opleiding (LIO’s), oftewel de leraren van het onderwijs van morgen. De resultaten uit dit onderzoek bieden opleiders, zowel in instituten als op de stagescholen, inzicht in het handelen en de overtuigingen van hun studenten. Tevens brengt het in kaart wat hun eigen invloed daarop is. Het onderzoek geeft ook mogelijk implicaties voor toekomstig opleidingsdidactisch handelen. Het volledige onderzoek kan je raadplegen op https://vakdidactiekgw.nl/wp-content/uploads/2017/03/doeltaalgebruik-lios.pdf.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *