Dudoc-Alfa ronde 2
jun - 16 - 2017

Dit voorjaar heeft een selectieprocedure plaatsgevonden voor nieuwe promotieplaatsen van het Dudoc-Alfa programma. Deze selectie lag in handen van de stuurgroep Vakdidactiek Geesteswetenschappen, die hiervoor tot selectiecommissie uitgebreid werd met enkele deskundige collega’s. Bij de intentieverklaringen is gebruikt gemaakt van advisering door de vakdidactische meesterschapsteams, bij de selectie zelf is mede gebruik gemaakt van rapportage door externe referenten.

Half april heeft de stuurgroep 11 kandidaten mogen feliciteren met een promotieplaats. Zij zullen op 1 september 2017 starten met hun project.

Intussen zijn de meeste formele zaken geregeld, dus is het de hoogste tijd bekend te maken wie de 11 nieuwe Dudoccers zijn. Hier zijn ze!

 

D.C.E. (Daniël) Bartelds MA Mphil

Klassieke Talen
Woordenboekdidactiek.
Prof. dr. I. Sluiter, Universiteit Leiden
Stanislascollege, Delft

 

R.C. (Roy) Dielemans MA

Nederlands
Van ezelsbruggetjesdidactiek naar taalkundig redeneren binnen de alfavakken.
Prof. dr. P.A.J.M. Coppen, Radboud Universiteit Nijmegen
College de Heemlanden, Houten

 

Drs. J.C. (Johan) van Driel MSc

Geschiedenis
Redeneren over historische significantie. Een onderzoek naar de impact van een lees- en schrijfinstructie.
Prof. dr. C.A.M. van Boxtel, Universiteit van Amsterdam
Ichthus College, Veenendaal

 

Drs. W. (Willem) Gombert

Moderne Vreemde Talen (Frans)
J’AIMe parler français.
Prof. dr. M.H. Verspoor, Rijksuniversiteit Groningen
Gomarus College, Groningen

 

L.A. (Loes) Groen MA

Moderne Vreemde Talen (Engels)
Bruggen bouwen: Een academisch profielspecifiek leesvaardigheidsprogramma op het VWO ter voorbereiding op het lezen van wetenschappelijke Engelstalige teksten in het vervolgonderwijs.
Prof. dr. W.M. Lowie, Rijksuniversiteit Groningen
Dollard College, Winschoten

 

L.J.A. (Linda) Herrlitz-Biró MA

Moderne Vreemde Talen (Duits)
Een genre-didactische aanpak voor schrijfvaardigheid in het vreemdetalenonderwijs Duits.
Prof. dr. H.H. van den Bergh, Universiteit Utrecht
Amadeus Lyceum, Vleuten

 

Drs. P.J.H. (Patrick) Rooijackers

Nederlands
Beter lezen in de vwo bovenbouw?
Prof. dr. H.H. van den Bergh, Universiteit Utrecht
Sint-Janslyceum, ‘s-Hertogenbosch

 

Drs. E. (Esther) Schat MA

Moderne Vreemde Talen (Spaans)
CLIL-didactiek in literatuurlessen bij het vak Spaans.
Prof. dr. H.C.J. de Graaff, Universiteit Utrecht
Spinoza Lyceum, Amsterdam

 

Drs. J.P.W.D. (Jeroen) Steenbakkers

Nederlands
Bewuste taalvaardigheid in lessen Nederlands.
Prof. dr. C.M. de Glopper, Rijksuniversiteit Groningen
Ludgercollege, Doetinchem

 

Drs. M. (Moniek) Vis

Nederlands
Genredidactiek bij Nederlands: blijvend betere samenhang en bewuster geletterde leerlingen.
Prof. dr. C.M. de Glopper, Rijksuniversiteit Groningen
Dollard College, Winschoten

 

Drs. A.W.C. (Astrid) van Winden

Nederlands
Naar een didactiek voor het formuleren van alinea’s.
Prof. dr. T. van Haaften, Universiteit Leiden en Prof. dr. C.M. de Glopper, Rijksuniversiteit Groningen
Christelijk Lyceum, Delft

 

Laat een bericht achter